© 柒-11
Powered by LOFTER

吃不饱的长颈鹿:

歌词神翻译.....没看过的有兴趣的可以戳开看,昨天硬生生看哭的MV_(:з」∠)_五星也是挺拼....给点赞!COYG!

视频里歌词翻译我手打了一遍,是这样的——

 

Well hello sir,we look for Mondays

先生你好,我们在期待星期一

Confident we'll get there someday

 

相信总有一天我们会拿到冠军


Pushing all the papers to a wealthy man

把所有的钞票堆到富人面前

Might I say “A beautiful tie you wear.”

也许我会说 “你领带不错嘛”

And “How do you find such lovely polka dots and stripes these days?”

如何找到如此可爱的点和线条

Break all my thoughts hit the floor

我的思想掷地有声

Like I’m making the score


仿佛我在摧城拔寨


I’m the king of the world

我站上世界之巅

I’m a popular man

我接受万人景仰

Count by zeros to ten

从草根到十冠军


If you can’t well I can

我能人所不能

Don’t let anyone wake me

请别让人唤醒我

I’m dreaming out loud

我无所顾忌地做梦

Dreaming out loud

我无所顾忌地做梦

And all at once it’s so familiar to see


忽然一切都似曾相识

I’m dreaming out loud

 

我无所顾忌地做梦


Dreaming out loud


我无所顾忌地做梦


Can’t find a puzzle to fit into piece of apart of me

却找不到适合的碎片拼入我的心

Curtain calls a sanctuary

大幕落下,终有藏身之地

Actors in the cloth,they freak me out

盲目的演技,让我仓惶

Mocking my purpose,in the magazines

报刊杂志都在嘲笑我的目标

Famous how they make you feel grand

但你终究声誉鹊起


They’re always there to hold your hand

他们那样坚定不移

In times of trouble,they're best of friends

与你共度艰难时世

Break all my thoughts hit the floor

我的思想掷地有声

Like I’m making the score

仿佛我在摧城拔寨

I’m the king of the world

我站上世界之巅

I’m a popular man

我接受万人景仰

Count by zeros to ten

从草根到冠军


If you can’t,well I can

我能人所不能

Don’t let any one wake me

请别让人唤醒我

I’m dreaming out loud

我无所顾忌地做梦

Dreaming out loud

我无所顾忌地做梦

And all at once it’s so familiar to see

 

忽然一切都似曾相识


I’m dreaming out loud

我无所顾忌地做梦

Dreaming out loud

我无所顾忌地做梦

Can’t find a puzzle to fit into piece of apart of me

却找不到适合的碎片拼入我的心

They don’t care what you say

他们忽略你的语言

They don’t care what you think

他们蔑视你的思想

All they care,what you do

唯有行动说明一切

Long as you’re of beat

如今你不再是手下败将

Take a look at yourself


低头自顾 你已焕然重生


Storm tries to come and wreck my world

风暴要来破坏我的世界

No,I won’t let it stumble to escape

我不会让它蹒跚逃离
(粗体字两句阿龙视频插入,无歌词翻译就用昨天搜到的)


Through anchored drapes made of bedding

以梦想织成风帆远航

I’m dreaming out loud


我无所顾忌地做梦


Dreaming out loud


我无所顾忌地做梦


And all at once it’s so familiar to see


终于一切都似曾相识


I’m dreaming out loud


我正无所顾忌地做梦


Dreaming out loud


我正无所顾忌地做梦


Can‘t find a puzzle to fit into piece of apart of me


拼图只缺最后一块


I’m dreaming out loud

 

我正无所顾忌地做梦

Out loud


我正无所顾忌的地梦


Can’t find a puzzle to fit into piece of apart of me

 

别让拼图只缺最后一块


Well hello sir,we look for Mondays

先生你好,我们期待着星期一

 

评论
热度 ( 27 )
TOP